Algemene voorwaarden


Algemene voorwaarden

KL-events

E-mail: info@kl-events.nl

Website: www.kl-events.nl

1. Definities 

1.1. KL-events: KL-events, gevestigd te Oldenzaal, onder KvK nummer 94627649

1.2. Klant: degene met wie KL-events een overeenkomst is aangegaan 

1.3. Partijen: KL-events en de klant samen. 

1.4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 

 

2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen overeenkomst en leveringen van diensten of producten door of namens KL-events. 

2.2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. 

 

3. Aanbiedingen en offertes 

3.1. Aanbiedingen en offertes van KL-events zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. 

3.2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod is vermeld. 

3.3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte. 

 

4. Aanvaarding 

4.1. Bij aanvaarding van de vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt KL-events zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 

4.2. Mondeling aanvaarding van de klant verbindt KL-events slechts nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd. 

 

5. Prijzen 

5.1. Alle prijzen die KL-events hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief BTW (tenzij deelname KOR) en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, reis-, verzend-, service of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen. 

5.2. Alle prijzen die KL-events hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan KL-events wijzigen.

5.3. KL-events heeft het recht de prijzen aan te passen.

 

6. Betalingen en betalingstermijn 

6.1. KL-events mag bij aangaan van de overeenkomst een aanbetaling van 50% van het overeengekomen bedrag verlangen bij akkoord van de offerte. 

6.2. De klant dient betalingen vooraf binnen 14 dagen voor aanvang van de dienst te hebben voldaan. 

6.3 Overeenkomsten die in het termijn van 14 dagen voor de uitvoer van de dienst binnen komen dienen bij akkoord van de offerte meteen betaald te worden.

 

7. Gevolgen niet tijdig betalen 

7.1. Betaald de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is KL-events gerechtigd de wettelijk gerechtigd het aanbetalingsbedrag te behouden. 

7.2. Wanneer de klant niet tijdig betaald, mag KL-events zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 

 

8. Verzekering 

8.1. De klant verplicht zich tot de volgende te verzekeren of verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- of waterschade evenals diefstal. 

8.2. Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst. 

8.3. Zaken van KL-events die bij de klant aanwezig zijn. 

8.4. Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd. 

 

9. Uitvoering van de overeenkomst 

9.1. KL-events voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 

9.2. KL-events heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten uitvoeren door derden. 

9.3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 

9.4. Het is verantwoording van de klant dat KL-events tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. 

9.5. Indien de klant niet heeft gezorgd dat KL-events tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voorvloeiende extra kosten en/of uren voor rekening van de klant. 

 

10. Vrijwaring 

10.1. De klant vrijwaart KL-events tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door KL-events geleverde producten en/of diensten. 

 

11. Klachten 

11.1. De klant dient een door KL-events geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen Beantwoord een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten dan dient de klant KL-events daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 dag na constatering van de tekortkomingen op de hoogte te stellen. 

11.2. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, eventueel d.m.v. van beeldmateriaal, zodat KL-events in staat is hierop adequaat te reageren. 

11.3. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen. 

11.4. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat KL-events gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 

 

12. Ingebrekestelling 

12.1. De klant dient ingebrekestelling schriftelijk kenbaar te maken aan KL-events.

12.2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat de ingebrekestelling KL-events ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

 

13. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant 

13.1. Als KL-events een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van de overeenkomst aan KL-events verschuldigd zijn. 

 

14. Aansprakelijkheid KL-events 

14.1. KL-events is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 

14.2. Indien KL-events aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor de directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst. 

14.3. KL-events is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals vervolgsschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden. 

14.4. Indien KL-events aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 

14.5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen en omschrijvingen op de website zijn slecht indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting. 

 

15. Recht op ontbinding 

15.1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer KL-events toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 

15.2. Is de nakoming van de verplichtingen door KL-events niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat KL-events in verzuim is. 

15.3. KL-events heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien KL-events kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen 

 

16. Overmacht 

16.1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van KL-events in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan KL-events kan worden toegerekend in een van de wil van KL-events onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van KL-events kan worden verlangd. 

 

16.2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtssituatie worden ook – doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen en natuurrampen, etc); wanprestaties en overmacht toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits-internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weeromstandigheden en werkonderbrekingen. 

16.3. Indien zich een overmachtssituatie voordoet waardoor KL-events 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden de verplichtingen opgeschort tot KL-events er weer aan kan voldoen. 

16.4. KL-events is in een overmachtssituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet. 

 

17. Wijziging van de overeenkomst 

17.1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 

 

18. Borg

18.1. Voor elke overeenkomst, waarbij spullen gehuurd worden van KL-events, moet er vooraf een borg betaald worden. Deze is afhankelijk van de hoeveelheid gehuurde spullen.

18.2. Na de overeenkomst, als de gehuurde spullen weer bij KL-events afgeleverd zijn, worden deze gecheckt op gebreken. Als er iets kapot is of ontbreekt wordt de aanschafwaarde van het product van de borg afgehaald. Het overige bedrag wordt binnen 5 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee de factuur betaald is.

18.3. Als de schadepost hoger is dan de borg, ontvangt u nadien nog een factuur (op de rekening waarmee de eerste factuur betaald is) die binnen 5 werkdagen betaald moet worden. 

 

19. Ontvangst (gehuurde) producten

19.1 Wanneer de klant van KL-events de gehuurde/gekochte producten ontvangt moet er altijd een ontvangstbewijs ondertekend worden. 

 

20. Vriendenkorting

20.1. Elke klant van KL-events mag EENMALIG een vriendenkorting weggeven aan vrienden die een thema diner huren bij KL-events. Hierbij neemt de jarige/host 'gratis' deel aan zijn of haar diner.

 

21. Vrijstelling BTW - KOR regeling

21.1 Wij nemen deel aan de Kleineondernemersregeling (KOR). Op grond van deze regeling brengen wij geen btw in rekening en kunnen wij geen btw terugvorderen.

 

22. Wijziging algemene voorwaarden 

22.1. KL-events is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

22.2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

Privacybeleid


KL-events, gevestigd aan Dr.kuijperstraat 33 7572VV Oldenzaal, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

 

Contactgegevens:

info@kl-events.nl

https://www.kl-events.nl

Dr.kuijperstraat 33 7572VV Oldenzaal

Persoonsgegevens die wij verwerken

KL-events verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

- Voor- en achternaam

- Adresgegevens

- Telefoonnummer

- E-mailadres

- Bankrekeningnummer

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via kl-events@outlook.com, dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

KL-events verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen op basis van de grondslag overeenkomst:

- Het afhandelen van uw betaling

- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren

- U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten

- Om goederen en diensten bij u af te leveren

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

KL-events bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: 7 jaar i.v.m. bewaarplicht belastingdienst.

Delen van persoonsgegevens met derden

KL-events verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. KL-events blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

KL-events gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door KL-events en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar kl-events@outlook.com. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. KL-events wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

KL-events neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via kl-events@outlook.com